Microsoft, Bing’in AI sohbet robotuna nasıl reklam koyduğunu açıkladı
Gördüğümüz sonlu örneklere dayanarak, GPT-4 takviyeli sohbet robotu, alakalı reklam irtibatlarını kullanıcıların asıl sorularına verilen karşılıklara yerleştiriyor. Reklamlar şimdi birçok beşere görünmüyor, lakin büyük olasılıkla yakında daha sık ve daha fazla yerde görünecekler. Microsoft’un Arama ve Aygıtlardan Sorumlu Lider Yardımcısı Yusuf Mehdi, Bing blogunda yaptığı yeni bir gönderide, şirketin şu anda Bing’in sohbet tecrübesine reklam yerleştirmeyi araştırdığını kabul ederek, şimdiye kadar gördüğümüz örneklerin Bing’in deneyinin bir modülü olduğunu belirtti. Ayrıyeten şirketin yeni Bing tecrübesine nasıl daha fazla reklam yerleştirmeyi planladığını da açıkladı.
Şimdiye kadar, kullanıcılara gösterilen reklamlar, Bing’in sorgularına verdiği karşılığın altındaki “Daha Fazla Bilgi Edinin” kısmındaki ek ilişkilerle birlikte kontaklı bir alıntı biçiminde geldi.
Microsoft, Bing’in AI sohbet robotuna nasıl reklam koyduğunu açıkladı
Gelecekte, Microsoft, bir reklam verenden gelen bir irtibatın üzerine gelindiğinde, web sitesine daha fazla trafik çekme umuduyla web sitesinden daha fazla irtibatın görüntüleneceği bir tecrübe başlatabilir. Şirket ayrıyeten, AI chatbot’un karşılıklarının çabucak yanına Start şahsileştirilmiş haber akışı yayıncılarından zenginleştirilmiş altyazılar ekleme fikrini de araştırıyor.
Microsoft’un Bing sohbet robotundan para kazanıyor olması beklenen bir gelişme. Başından beri soru asla “Şirket bunu yapacak mı?” değil “Şirket bunu nasıl yapacak?” idi. Ve artık teknoloji devinin birinci planları hakkında bir fikrimiz var. Mehdi’nin paylaşımında dediği üzere Bing, chatbot çıktıktan sonra günlük 100 milyondan fazla etkin kullanıcı topladı. Bu kullanıcıların üçte biri Bing’de yeni olduğundan, reklamverenler için yeni bir fırsat sunuyorlar ve Microsoft açık bir halde demir sıcakken saldırmayı planlıyor.